Saturday 25 July 2015

Cemburu tanda sayang


Hi semua ! Semalam syila dah settle hantar assignment for this semester so harini boleh update blog yang dah ditinggalkan berbulan ni. jadi bila dah lama tak godek blog ni tadi syila pun godek lar all those blog yang syila pernah follow. Certain blog tu dah tak guna url yang lama, ada jugak yang lama tak update entry macam syila and ada jugak yang still aktif macam dulu. Bila dok godek2 tu terjumpa lar satu blog ni. read the entry about jealous. Dan its quite funny bila getting jealous of your own bakal kakak ipar yang beza umurnya 7 tahun. Yea lar.. saya terbaca blog awak lar tu dik non oii.. Hihihihi. Walaupun tu cerita few years ago tapi bila baca balik jadi kelakar.
Cemburu tu perlu tapi biarlah berpada. Syila tak kata cemburu tu tak perlu. Cemburu tu still perlu dalam sesebuah perhubungan. Cuma macam mana kita handle perasaan cemburu tu yang penting. Terlalu cemburu sampai boifren/gelfren tak boleh berkawan langsung dengan kawan berlainan jantina pun tak boleh jugak. Tapi kalau tak cemburu langsung pun tak boleh jugak. Nanti pasangan ingat kita ni takde perasaan pada dorang pulak. Cemburu is something yang kita boleh kontrol sebenarnya. 
Syila got experience bercinta with person yang sebaya and also yang more mature dari syila. Both is different (jangan pernah samakan pasangan korang dengan orang lain). Bila bercinta dengan orang yang lebih matang ni perasaan cemburu tu automatik boleh kontrol. Sebab kita tau at the age yang matang they wont playful dengan perasaan kita. Tapi tak sure jugak lar. This is my own opinion lar. Even sometimes kita cemburu, tapi kita still can handle sebab kita tau they wont hurt us dengan curang or in bahasa kasarnya main kayu tiga. 

Love,
Yanasyila

No comments: